I.LKBoys találkozó-Nagyréde

Május utolsó hétvégéjén a Magyarországi LK Boys Talent/Student program keretein belül közös horgászatra indultunk. A hely kiválasztásában elsődleges szempontnak tekintettük, hogy viszonylag rövid túrára megyünk, és az ország számos pontjáról érkeznek a résztvevők, így a távolságot is szem előtt kellett tartani. Ennek megfelelően a Nagyrédei víztározóra esett a választás. Sok szép pontyról hallani innen és a horgászhelyek is aránylag közel vannak egymáshoz, ami ennél a hétvégénél elengedhetetlen volt. Sajnos sok társunk egyéb elfoglaltsága miatt nem tudod részt venni a találkozón, de a legközelebbin még többen, még több tapasztalattal  és a frissen belépett tagokkal kiegészülve jelenünk meg, amit terveink szerint még az idei év folyamán megszervezünk. De elsősorban lássuk, mi is ez a program…? Az LK Boys Talent/Student fő célja egy közösség kiépítése, tapasztalat szerzése és cserélése, ismerkedés a sporttársakkal vagy akár közös túrák szervezése. Sok esetben jobb a parton ülni társaságban, mint egyedül. -Hát még ha a sporival/sporikkal a csalik tekintetében is egy nyelvet beszélünk… Persze ennek feltételei is vannak, némi kötelezettséggel is jár. Fényképeket osztunk meg, beszámolókat írunk, videókat készítünk az LK Baits Magyarország számára, és adott esetben az LK Baits stand segítőiként tevékenykedünk. És most engedjék meg nekem, hogy egy személyes tapasztalattal érveljek. 2013 végén mikor testvérem csatlakozott a programhoz irigykedve figyeltem mennyi „kollégával” oszthatja meg élményeit a különböző vízpartokról. Aztán elérkezett 2015 márciusa mikor a Budapesti horgászshow-n az LK stand eladójaként tevékenykedett. Ekkor határoztam el, hogy én is tagja szeretnék lenni ennek a közösségnek, hiszen nem rossz tartozni valahova. A közös horgászat során sok, nálam idősebb horgásszal ismerkedhettem meg akiktől nagyon sok új dolgot tanultam.  Próbálok a csapat teljes értékű tagja lenni, hétről-hétre jobban teljesíteni a vízpartokon és ami számomra a legfontosabb: - a legjobb módszereket megtanulni.  Végül a jutalmakat sem hagyhatom szó nélkül… A kategória győztese az év végén ajándékcsomagban részesül és exkluzív együttműködési lehetőséget kap az LK Baits csapattal, aminek középpontjában a szponzorálás áll. A Student programban 15-23 év közötti horgászok a célközönség, míg a Talent a 23 év feletti „pontyvadászokat” kívánja megcélozni. Részletes információkról az LK Baits Magyarországi honlapján olvashatnak.

Néhány gondolat a találkozóról…

Az Iván Attila-Kerner Zalán duó kivételével mindnyájan péntek délután érkeztünk a partra és a rövid infógyűjtést követően a helyi halőrtől, indultunk is a horgászállásokhoz. Kecsegtető hír volt számunkra, hogy csütörtökön érkező két társunknak már az első este sikerült szép pontyokat szákba terelnie.  Ami a helyfoglalást illeti, a 9-15-ös állásokon rendezkedtünk be és mindenhol párosával horgásztunk.

Szerencsésnek mondhatom a helyválasztást, hiszen így aránylag közel helyezkedhettünk el egymáshoz, ami hozzá segített minket egy jó közösségi pecához. A mederviszonyok nem könnyítették meg dolgunkat, a tó fenekén kivétel nélkül 30-40 centiméter iszappal találkoztunk... Világos volt számunkra, hogy ívási időszak előtt állunk és ezért ahol csak lehetőség nyílott rá a nád közelében próbálkoztunk.

Utólag visszagondolva nem volt rossz döntés a sekélyebb, part közeli víz vallatása. Sok esetben, sőt a legtöbbször a tó közepénél, a helyi hírek szerint favoritnak mondható részeken bevetett botok jelzői hallgattak, míg a part mellől jó néhány pontyot sikerült mérlegelnünk.

Ami a halak súlyát illeti, nem beszélhetünk „XXL”-es példányokról, de nem is ez volt a hétvége lényege. Persze mindenkinek sikerült szebb halakat elcsípni és ez véleményem szerint nagyban emelte a találkozó színvonalát. A favorit csaliról néhány gondolatot a következő bekezdésben fogalmazok meg...

A képek is bizonyítják az LK Baits termékek fogósságát…

Compot N.H.D.C - a befutó

Legtöbbünk választása „horog alá való” tekintetében az LK Baits palettáján a ReStart kategóriában megtalálható zászlóshajóra - a Compot N.H.D.C golyóra - esett. Már a hétvége legelső halai ettől csábultak el és a későbbiekben is bátran vetettük be, nem is sikertelenül. Jómagam kivétel nélkül ezt a csalit alkalmaztam. Az etetésre a TopReStart elöljárója a Nutric Acid került és a hajszálon egyhangúan csak a 18mm-es Compot. Ez a bojli nem tartalmaz egy grammnyi hallisztet és magvakat sem, bevonata extravagáns. Ez egy narancsszínű kis golyó, amely édes bonbon a halak számára egész szezonban. Az egyszerűség híve vagyok ezért tettem le voksom a fentiekben említett megoldás mellett.

Utolsó bekezdésemben a találkozó hangulatáról, a szerzett tapasztalatokról és élményekről írok. –A legelső estén tartottunk egy közös vacsorát, ez idő alatt a kapásjelzők a teljesség igénye nélkül hallgattak. Sok időnk volt beszélgetni, ismerkedni. Tóparti körülmények közt mindenki másképp viselkedett, mint például egy kiállításon, ahol nem engedheti el magát túlzottan az ember. Mindenki tartott egy rövid beszámolót tavaszi, szezon kezdeti horgászatairól és a tavalyi év eredményeiről. Már ez idő alatt sok hasznos infót sikerült gyűjteni, amikről meggyőződésem, hogy a későbbiekben kamatoztatni tudom majd. Persze nem jött könnyen a siker, az első 5-6 óra kapástalanság után már többünk a fejét törte, vajon mi az, ami nem stimmel a képletben…? –Ennek megfelelően Tóth Ádám barátunk az ismeretlent kereste abban a bizonyos képletben és az újra csalizás majd behúzás mellett döntött.

Segítségére Kiss Dávid sietett, aki egy ballépést követően a partszéli vízben találta magát. Bátran kijelenthetem, hogy ez a néhány perces történet megalapozta mindenki hangulatát és oldott a kezdeti feszültségeken. Ami a horgászatot illeti, próbálkoztunk közös stratégiával becserkészni a pontyokat és igazi csapatként működni. Véleményem szerint ez a stratégia bizonyította hatékonyságát, valamint az LK csalik ismét hozták a tőlük megszokott formát.

Beszámolóm lezárásaként szeretnék köszönetet mondani a Nagyrédei tó vezetőségének, csapattársaimnak és Almási Jozef csapatvezetőnknek! A Magyarországi LK Boys történetében ez a találkozó mérföldkőnek tekinthető és a későbbi társainkkal kiegészülve a jövőben is járni szeretnénk ezt az utat.