Hatodik nap – A Hybrid akcióban!

Azt kívántam, bárcsak egész éjjel fent kéne lennem a halak kapókedvének köszönhetően! S végre bekövetkezett! A legközelebbi, dobótávban elhelyezett bójához este beetettem még 1 kg World Record Corn- kukoricás bojlit és 5 kg Mussel-kagylós bojlit, melyet Hybriddel aktiváltam. Taktikám bevált, az éjszaka folyamán tíz darab pontyot sikerült szákba terelnem. Többnyire 8 -10 kg közti pontyokról volt szó, semmilyen kapitális példányok, de a lényeg, hogy horgász lelkem megkapta, amire már nagyon szüksége volt és újra megnyugodhatott.  Pítrs újabb három kapást könyvelhetett el szintén a dobótávon levő bójáról, így biztosak lehettünk benne, hogy a halak partközelben vannak, és ami a legfontosabb itt is táplálkoznak. Ennek az egyik oka lehet, hogy a dobós horgászati engedéllyel rendelkező hazai horgászok bójái 80 és 100 méter közötti távban helyezkednek el, s az egész év folyamán gazdag tápanyagforrást biztosítanak a halak számára az itt beszórt temérdek kukoricával. A pontyok e távban szinte kisöprik a mederfeneket. De hol lehetnek a kapitális példányok? Szerintem a tapasztalt, nagy példányok beljebb tartózkodnak.

Hatodik nap – Megérkeztek a darbosabb pontyok!

Dobótávban az etetésünk 100% - ban beindult, s mi egyik pontyot fárasztjuk a másik után. Sőt! Végre a mederfenékre letett kukoricás és kagylós bojlikra is érkeznek kapások. Minden kifogott ponty után kb. 10 rakétányi bojlit juttatunk az etetés helyére. A hátsó bójáknál levő etetéseken még mindig síri csend honol. Pár perce Pítrs ismét egy 15 kg körüli tükörpontyot fektetett matracra. Ismét fél méterre a vízfelszín alól érkezett a kapás! Szinte hihetetlen, amit a ZIG-RIG-gel művel!

Hatodik nap – A fiatalok iskolázása

Mivel a pontyok egy kis időre pihenőt hirdettek, maradt időnk a legfiatalabb generáció ismereteinek bővítésére is. Gyorsan megtanulták, hogyan kell egyszerűbb végszerelékeket készíteni.

Hatodik nap – A kukorica….

Kétségkívül imádják a pontyok a Balatonon is, mint minden horgászvízen a kukoricát. El tudják képzelni, hogy naponta mekkora mennyiségű kukorica hull a balaton vizébe? Tán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Balatonon a halak a kukoricát már-már természetes táplálékként veszik számba, mint a szúnyoglárvát vagy esetleg a kagylót. Kukoricás WRC bojlit vinni magunkkal a horgásztúrára jó ötletnek bizonyult. Ismét újracsalizzuk a 200 és 300 m távolságban elhelyezett mai napig mozdulatlanságra kárhoztatott végszerelékeink. Változást már cask egy erős időváltozás hozhat!

Hetedik nap – Megérkeztek az első kapások a távoli helyekről

Éjszaka egy vihar sepert végig a Balaton felett és mi ezt az alkalmat kihasználtuk Pítrsszel. A vihar elvonultával azon nyomban vízre szálltunk, s a távolabbi horgászhelyeket újabb 5-5 kg bojlival etettük meg. Egy órával később, mikor a Balaton vize ismét lenyugodott, végre megérkezett két jó kapásom a távoli bójákról. Sajnálatosan, mikorra a hal fölé értem volna, sikerült neki zsinórom a kagylópadokon elvágni. Sikerült egy kisebb méretű, viszont annál gyönyörűbb Balatoni  pontyot kifárasztanom, 2 darab NUTRIC ACID/ANANAS ízesítésű kibalanszírozott bojlira. Pítrsnek egy kapása volt, viszont őt is sikerült legyőzni ellenfelének, egy újabb elvágott zsinórt könyvelhettünk el! Ideje volt előhúznunk a legerősebb zsinórjainkat!

Hetedik nap - Gladiator

A legerősebb Gladiator zsinórokat küldtük harcba. A Galdiator egy speciális az LK Baits csapata által kifejlesztett fonott zsinór (hook link), mely helytáll a legnehezebb körülmények között is! Speciális körszövött szálai ellenálló réteggel vannak bevonva, mely könnyedén siklik el a kövek, kagylók s más éles tárgyak felületén. Az LK Baits kínálatának legerósebb zsinórja, mely egyaránt megfelelő végszerelékek készítéséhez és előtétzsinórként is. Az LK Baits huzalos végszerelékével kombinálva extreme körülményeknek is ellenáll!

Hetedik nap - Gyermekek Bulerbin- ből!

Hetedik nap – Új dolgok tesztelése

A horgászat és a család mellet nagyon sokat foglalkozunk új termékek fejlesztésével is. Az LK Baits cég kínálata dinamikusan fejlődik, s minden alkalommal, mielőtt piacra bocsátanánk egy-egy terméket, meg kell bizonyosodnunk annak létjogosultságáról, működéséről. Szinte az egész év folyamán új termékek, mint pl. a már ismert etetőrakétánk továbbfejlesztett változata, leszúrók, kiegészítők és csalianyagok, fejlesztésén dolgoztunk. Nincs is job, mint éles körülmények közt, terepen kipróbálni működésüket!

Hetedik nap – A Nutric Acid újra eredményes

Romlik az időjárás és Pítrs újra eredményes a Nutric Acid bojlikkal. A távoli bójákról terel szákba egy gyönyörű tükörpontyot. A dobótávban levő bójákról három kapása érkezett, de csupán apró, telepített pontyoktól. A Zig Rig eredményessége rohamosan csökken, s úgy tűnik, hogy a halak kezdenek a fenék közelében táplálkozni. Mintha az időjárás várható változását érzékelnék. Minden halnak Örülök, de őszintén szólva a mércém egy kicsit magasabbra helyeztem. Egy gyönyörű, óriás tükörpontyról álmodoztam, mely jellemzó Magyarországra, s főként a Balatonra. Ez okból sem változtattam meg a csalim, s az idő túlnyomó részében egy 30 mm-es Nutric Acid bojlival csaliztam, melyet egy 24 mm-es Ananász bojlival könnyítettem ki, esetleg kedvencemmel, a Nutric Acid/ Ananas kikönnyített(balance) bojlival csaliztam, ami már több alkalommal bizonyított nagyhalas horgászatok során.

Nyolcadik nap - Közeleg a vihar

Mikor biztonságos s vízre szállni, s mikor súroljuk már-már az életveszély határát? Nehéz megjósolni… Elindultam csónakkal a parttól, ahol is egy falevél sem mozdult, azonban amikor elértem a 200 m-es távolságot, elkezdett a szél óriási erővel a balaton középpontja felé sodorni. Ez az a helyzet, melyet nem szabad egyetlen nagy vízterületen sem alul becsülni. Annak ellenére, hogy a partnál semmit sem lehetett észlelni, én indulás előtt felszerelkeztem mobiltelefonnal, horgonnyal, mentőmellénnyel, síppal és két darab akkumulátorral. Egyetlen hal sem ér annyit, hogy a legértékesebbet a világon, az életünket kockáztassuk. Végül is sikerült a távolabbi bójáknál is beetetnem a horgony segítségével, de úgy döntöttem, hogy kapás esetén már nem szálok vízre, partról fogom újra bejuttatni a végszerelékeket. Ezért is tartom az etetést a dobótávon levő bóján is, s azért is, mivel ez a hely adta a múltban a legtöbb halat. Pítrs a dobótávban levő bójáról egyik apróbb pontyot fárasztja a másik után ezzel is szórakoztatva csemetéinket.

Kilencedik nap - Napfelkelte

Még nem hagytam ki egyetlen napfelkeltét sem a túra ideje alatt. Bármilyen gondokkal is küzködik az ember, napkeltekor elfelejti a hétköznapi gondok mindegyikét legalább egy kis időre, legalább is nálam ez így működik.... Sosem tudtam megérteni azokat a horgászokat, akik kora délelőtt másznak csak ki sátraikból, viszont lehet, hogy ők sem értik, miért fekszem le én már kora este.

Kilencedik nap – Vihar előtt

A Balaton egyre “mérgesebb“, s nagy vihar közeleg. Feleségem imádkozik, viszont Pítrs-nek és nekem felcsillan a szemünk! Tudjuk, ha most sem fogunk, akkor már sosem. A szél végre a megfelelő irányban fúj, felénk. Az etetőanyagot mostanáig nem hánytuk feleslegesen kiló számra a vízbe, mivel nem is volt értelme, de most jot el a nyagyobb etetés ideje. Tudtuk, hogy a szél felénk fogja tolni a halat, s most kell nekünk “terülj-terülj asztalkámat“ biztosítanunk a halak számára. Etetséi piramisunk kb. 20 kg-nyi bojlit nyelt el! Mussel-kagyló, WRC-Kukorica és Nutric bojlit kevertünk All Amino Nutric-kal gazdagon lelocsolva. Ekkora vízterületen az etetőanyag által kibocsátott jelzéseknek elég erősnek kell lennie!

Kilencedik nap - Pokol a Föld felszínén!

Tajtékzó hullámverés a Balatonon...Megpróbálnák? Milyen hatással lehet a halakra két méternyi mélységben? A partra nagy mennyiségű növényzetet, kagylóhéjat mos ki, de köztük apró halakat is.

Tizedik nap – Ahány bot, annyi kapás…

Ez volt ám az éjszaka! A széllökéseknek köszönhetően nem tudtuk megközelítenia távolabb elhelyezett bójáinkat. Csónakkal eljutottunk, ameddig csak lehetett, ott ledobtuk a horgonyt, s onnan próbáltuk minél nagyobb dobásokkal elérni az etetett területeket. Minden végszerelékünkre érkezett kapásunk, többnyire 10 kg körüli pontyoktól. Megközelítőleg 10 darabot sikerült matracra fektetnünk. Állandóan ébren kellett lennünk, s dolgoznunk a jó eredmény érdekében, de mindketten a túra koronájára, egy gyünyürű, nagy tükörponty megfogására vágytunk! Reggel négy óra körül lecsendesedett a Magyar tenger vize. Mi elindulhattunk újra beetetni, ami nagyon fontos volt annak érdekében, hogy meg is tudjuk tartani az etetési területre csalogatott halat. Felfrissítettük csalijainkat is. Az utolsó, legtávolabbi végszerelék elhelyezésekor majdnem kiestem a csónakból, mikor pár méterre tőlem egy óriási méretekkel rendelkező ponty ugrott ki a vízből. “Hát verge itt vagytok! “ – mondtam hangosan. Most már cask az etetésen kell őket tartan és amit csak lehet kifogni egy-egy fotó erejéig. Elérkezett a pillanat. Nézzék ezt a tükörpontyot! El tudják képzelni 15, 20 esetleg 25 kilogrammosan? Kevés helyen a világon találkozhat a horgász ilyen gyönyorű tükörpontyokkal, mint a Balatonon!

Tizedik nap - Miky éltető elemében!

Szinte hihetetlen, ahogy kutyánk Miky, aki már szinte vak is és süket is, feléledt és újra önmaga lett. Nem mozdul a botok mellől, s amint megszólal a kapásjelző, azonnal a csónakban terem, nehogy a parton felejtsük! Nagy örömöm lelem benne! Nem láttam még egy kutyát, mely ennyire szeretné a horgászatot.

Tizedik nap – Jobb, mint a tenger!

Feleségem egész évben arra készült, hogy a nyáron elmegyünk a tengerhez. Én teljesítettem. Sőt, még jobb, mint a tenger! Melyik tengernél lehet pontyokat fogni? A pontyok megérkeztek az etetési területünkre, s mi szeretnénk itt tartan őket. Gyermekeink elmondhatatlanul élvezik a túrát…

Tizedik nap – kitartásunk eredménye

Sikerült kivárnunk, hogy a Balaton vize végre megmozduljon a hullámzás következtében. Azonnal érezhető a változás. Még a szél irányát is észre lehet venni. A szél balról fúj, így a halakat az én etetésemre tolja rá.  Jelenleg ennek köszönhetően több kapásom van, mint a kollégámnak. Ez a kapásbeli különbség számunkra nem fontos, mindannyian együtt élvezzük a horgászatot.  Nemrégiben a dobótávban levő boton ejtős kapással érkezett ez a gyönyörű tőponty. A csali Nutric Acid/ Ananas balanszírozott bojli volt. A Balatonon is lehet dobótávról szép halakat fogni, csak szerencséjüknek kell lenni, hogy megfelelő szél fújjon…

Tizenegyedik nap – Horgásztábor

Éjszaka kb. éjfélig voltak kapásaink többnyire kisebb méretű pontyoktól. Később úgy döntöttünk, újra beetetünk, hogy a halak az etetésen maradjanak, majd nyugovóra tértünk. Mint utólag kiderült, jól döntöttem, mivel Veronkának, a lányomnak nőni kezdett az egyik foga, aminek köszönhetően egész éjszakás szolgálatom kezdődött. Még emlékszem, mikor kisfiamnak kezdett nőni a foga. Épp egy eves volt és mi a Pusianon horgásztunk. Szerencsére azt is átvészeltük egészségben. A Balaton gyönyörű napfelkeltével fogadott minket. Feleségem jógázni ment, Pítrs elkészítette az egész napos betevő falatunkat, s én pedig bevetettem a végszerelékeket. Mindezt muszály még az előtt elvégeznünk, mielőtt a gyermeksereg felkelne…..

Tizenegyedik nap – rengeteg munkánk akadt

A vízhőfok 3 celsiusszal csökkent, őgy tűnik, kezdődik az igazi ősz, s vérge a pontyok intenzíven kezdenek táplálkozni. Az etetési területeink szinte hemzsegett a pontyugrásoktól. A Balaton nagy előnye, hogy az alacsony vízmélységnek köszönhetően, azonnal látni lehet az etetésre érkező halcsapat jelenlétét. A legközelebbi, dobástávban elhelyezett bójánk körül szinte for a víz. Igyekszem dobócsővel óránként legalább egy kilogram bojlit juttatni a bója köré, s ennek meg is van az eredménye. Néha job választásnak bizonyul éjszaka kialaudni magunk, s nappal 100%-ban odafigyelni, aktívnak lenni. Gyermekeink délután aludni tértek, így jutott egy kis időm új végszerelékek készítésére, etetésre, majd nyugodtan hátra dőlni, s kibontani egy jó sört Pítrs társaságában.

Tizenegyedik nap -  A Balatonról

Még két nap van hátra horgásztúránk végéig, így én igyekszem egy kicsit mélyebben elmélkedni a Balatonról. Sikerült valamennyire kiismernem? Mit tennék legközelebb? Visszatérek még? Mindenképp visszatérek még a Balatonra, e vízterületre, mely minden nap más és más arcát mutathatja az ide érkezők számára. Ez szórakoztat engem a horgászatban. Az első napokban csinálhattunk, amit csak akartunk, a Balaton, fölényben volt, de később fordult a kocka! Kétségkívül valóság a kapitális méretű halak megléte a Balatonban. Szinte minden helyi horgász, akivel csak beszéltem, látott már 25, 30 kg-ot meghaladó pontyot. S a szerencsésebbeknek sikerült még ennél nagyobb példányokkal is összeismerkedniük. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy máig sem láttam még hasonló méretű Balatoni pontyokról készített képet. Hány kép létezik a világban 20 esetleg 25 kg-ot meghaladó balatoni pontyokról? A Balaton méreteihez képest ez egy szinte elhanyagolható mennyiség, ami meggondolandó! A Balaton mindenképpen egy magas eltartó képességű horgászvíz, mely a jövőben még meglepetést okozhat, de tisztában kell lennünk azzal, hogy azon horgászok, akik 25,30 kg feletti pontyok elejtésére áhítoznak, nagyobb eséllyel érik el céljaikat más európai vízterületeken. A magyar tenger lehetőséget nyújt Önöknek egy kellemes családi kikapcsolódásra, miközben még egy jót horgászhatnak is! Ha egyszer egyedül indulnék el a Balatonra horgászni, biztosan kipróbálnám a csónakból való horgászatot is. Kipróbálnék a nádasokban olyan helyeken is horgászni, ahol még tán soha senki sem próbálkozott. Nagy előnye a csónakos horgászatnak, hogy flexibilis, könnyen tudnék reagálni a szél irányának változására is, ami a Balatonon meghatározó tényező.  Ez a fajta horgászat viszont magas fokú felkészültséget, jó biztonsági segédeszközöket s a horgászrend kellő ismeretét igényli.